مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

۴۸ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده تهران در حال ساخت است

۴۸ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده تهران در حال ساخت است
مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه نوسازی محله‌ای و بلوکی، اولویت نوسازی مسکن در بافت فرسوده است، گفت: ۴۸ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده تهران در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در آیین کلنگ‌زنی پروژه مجتمع مسکونی ۳۲۰ واحدی در محله فرسوده مقدم در منطقه ۱۷ تهران با اشاره به اینکه یکی از محورهای درخشان در سند تحول دولت مردمی دولت سیزدهم در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده، موضوع نوسازی محله‌ای یا بلوکی است، توضیح داد: سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی دراین محدوده‌ها از سرعت بالای برخوردار است.

۴۸ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده تهران در حال ساخت است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با حمایت‌های بانک مسکن تاکنون بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری پرداخت شده است، عنوان کرد: ۴۸ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده در استان تهران در حال ساخت است.

وی میزان افتتاح‌ها در محلات بازآفرینی شهر تهران در دولت سیزدهم و دوره مدیریت شهری جدید را تا پایان دهه فجر امسال قریب به ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اعلام کرد.

میانگین زمان ساخت پروژه‌های مسکونی در بافت فرسوده ۱۸ ماه است

آیینی توضیح داد: متوسط زمان ساخت پروژه‌ها در بافت‌های فرسوده، حدود ۱۸ ماه است که این امر می‌تواند به سرعت ساخت مسکن و رسیدن به نقطه تعادل عرضه و تقاضا این بازار کمک شایانی کند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهر تهران رایگان است، گفت: انشعابات آب و برق و گاز در محلات هدف بازآفرینی شهری محفوظ و انشعابات جدید باید در اسرع وقت صادر شود.

صدور پروانه ساختمانی بافت‌های فرسوده توسط شهرداری‌ها در ۳ ماه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از تمامی حمایت‌ها و معافیت‌های نهضت ملی مسکن برخوردار می‌شوند، توضیح  داد: بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور، پیش‌بینی شده که صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها، حداکثر ظرف ۳ ماه باید انجام شود.

آیینی تصریح کرد، تمامی مالکان و سازندگان توسعه‌گران از فرصت طلایی بدست آمده در نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنند و در ایام دهه فجر در خصوص دریافت پروانه ساختمانی خود اقدام کنند.

پروژه مجتمع مسکونی۳۲۰ واحدی مقدم منطقه ۱۷ تهران در زمینی به مساحت حدود ۱۶ هزار مترمربع با امکانات سالن ورزشی، سینما، فضای تجاری، مهد کودک، محل فعالیت‌های اجتماعی، مسجد و فضای بازی کودکان که ظرف ۳ سال ساخته خواهد شد.

۱۷ بهمن ۱۴۰۲
http://news.mrud.ir |
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.