همایش سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن (ACI)

بیست و ششمین همایش سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن - (ACI) شاخه ایران درجشنواره کنفرانس ملی بتن و زلزله مرکز تحقیقات بتن ایران (متب)

بیست و ششمین همایش سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن - (ACI) شاخه ایران درجشنواره کنفرانس ملی بتن و زلزله مرکز تحقیقات بتن ایران (متب)
بیست و ششمین همایش سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن - (ACI) شاخه ایران درجشنواره کنفرانس ملی بتن و زلزله مرکز تحقیقات بتن ایران (متب)

* معرفی همایش

کنفرانسها در سالهای گذشته فقط به صورت حضوری (فیزیکی) برگزار می شدند ولی در سالهای اخیر با پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی سفارشی سازی شده، و نرم افزارهایی تخصصی ویدیو کنفرانس، امکان برگزاری در بستر مجازی نیز برای کنفرانسها فراهم گردیده است. در حال حاضر کنفرانسها به سه صورت برگزار می شوند:

کنفرانسهای حضوری: در این نوع از کنفرانسها، شرکت کنندگان با حضور در یک محل برگزاری (سالن کنفرانس) به مذاکره و تبادل نظر می پردازند.

کنفرانسهای مجازی: در این روش برگزاری، شرکت کنندگان فقط به صورت مجازی در همایش شرکت میکنند و نیازی به حضور فیزیکی در محل برگزاری نیست و اصولا محلی برای حضور وجود ندارد.

کنفرانسهای ترکیبی (Hybrid Events): در این روش برگزاری، کنفرانس اصلی در سالن برگزاری با حضور تعدادی از متخصصان و شرکت کنندگان برگزاری می شود ولی همزمان امکان شرکت در کنفرانس به صورت مجازی نیز وجود دارد و شرکت کنندگانی که به دلایل متعدد امکان حضور در محل برگزاری را ندارند، می توانند از طریق زیر ساخت مجازی، وارد سالن همایش شده و به سخنرانی ها گوش دهند و یا در بحث ها شرکت نمایند.

:: محورهای همایش

ضرورت تصویب قانون آموزش فعال مهارتی، اشتغال و بکارگیری فن ورز (Technician) بتن و مهندس حرفه ای در تولید بتن و ساخت وسازهای بتنی (توسط مجلس شورای اسلامی) برای شناخت وکاربرد مناسب مواد، مصالح، بتن و فراورده های بتنی و به کارگیری صحیح ابزار های تولید بتن و اجرای ساخت وسازهای بتنی طبق قوانین، مقررات ملی ساختمان و استاندارد ملی اجباری به شماره 6044 (بتن آماده-ویژگی ها)، اجرای نظام بازرسی و کنترل کیفیت (QC) برای ارتقای کیفیت بتن تولید شده و ساخت وسازهای بتنی بادوام مقاوم در برابر زلزله، آتش سوزی و پدافند غیر عامل در پروژه های ساختمانی و عمرانی کشور از اهمیت ویژه برخوردار است.

سایر محورهای کنفرانس بتن و زلزله:

مفهوم فن آوری(Technology)چیست؟ فن ورز کیست و چه می کند؟

چرا در پروژه های تولید بتن و ساخت و ساز های بتنی در جامعه فنی و مهندسی رشته عمران در ایران فن ورز و مهندس حرفه ای بکار گرفته نمی شود؟ راه برون رفت از آن کدام است؟

مسئول واقعی تصمیم گیری آموزش رسمی فن ورز و مهندس حرفه ای کدام بخش در جامعه است؟

عقلانیت وجودی نظام آموزش عالي و به تبع آن ماموریت سازمان برنامه و بودجه و مراکز آموزش عالی در این امر مهم چیست؟

نقش حکمرانی جامعه در چارچوب همکاری صنعت-دانشگاه کدام است؟

نقش تفکر مدیریت سیستمی همدل و رهبری تحول آفرین در چارچوب همکاری صنعت-دانشگاه، در تعلیم فن ورز بتن و مهندس حرفه ای برای تدوین طرح اختلاط مناسب و نسبت بندی مخلوط سنگدانه های بتن و جمع آوری و پردازش ابر داده های بتن و ساخت و سازهای بتنی بادوام مقاوم در برابر زلزله در محیط غیر فعال و در محیط فعال خورنده با بکارگیری هوش مصنوعی AI در فرادنیای سه بعدی متا ورس در پروژه های تولید بتن و ساخت وسازهای بتنی شهری و عمرانی چیست؟

ساخت سازه های بتنی با دوام مقاوم در محیط های فعال خورنده ای مانند حمله سولفات ها، کلر و آب و فاضلاب و همچنین در شرایط محیط های غیرفعالی مانند زلزله، آتش سوزی، انفجار، سیل و ...

اجرای برنامه های میان مدت در زمینۀ آموزش دانش و یاددهی-یادگیری فعال مهارت های کار با مواد، مصالح، فنون و ابزارهای آزمایشگاهی و کارگاهی، ارزیابی، ترمیم، بهسازی و مقاوم سازی ساخت سازۀ بتنی

اجرای نظام بازرسی، بازدید و نظارت بر کنترل کیفیت فرآیند تولید و تجهیزات تولید و حمل و نقل بتن آماده در واحدهای تولیدی و نیز کارگاه‌های ساخت سازۀ بتنی، متکی بر ملاحظات طراحی و اجرایی و بایدها و نبایدها و الزامات مطرح‌شده در قانون نظام مهندسی ساختمان با بکارگیری استانداردهای جدید فناروی های نوآورانه

نقش افزودنی ها در بتن و ساخت سازۀ بتنی سبز همسو با ابتکارهای نوین توسعه پایدار

راه سازی و رویه های بتنی و کف دال ها، بزرگ راه ها، جاده ها، خیابان ها و پیاده روها

فناوری های نوظهور در بتن و سیمان و تحول در فناوری ساخت و سازهای بتنی مانند چاپگرهای سه بعدی بتن و بتن های کربن صفر

مزایا:

- نمایه سازی متن کامل مقالات برگزیده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

- نمایه سازی متن کامل مقالات برگزیده در پایگاه استنادی سیویلیکا

- چاپ مقالات برگزیده در نشریه فناوری بتن و سازه های بتنی ایران پس از داوری مجدد

- چاپ چکیده مقالات برگزیده در کتابچه چکیده مقالات همایش ملی بتن

- ارایه ی گواهی حضور کنفرانس ملی بتن و زلزله

 

۲ دی ۱۴۰۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.