دومین جلسه کمیسیون روابط عمومی، امور پشتیبانی و رفاهی انجمن انبوهسازان استان تهران با حضور حسن محتشم رئیس کمیسیون، مهدی آزادواری دبیر کمیسیون،نادر راجی عضو کمیسیون، احسان عباسی مدیر فروش و بازاریابی کارخانه کاشی و سرامیک سعدی و لیلا میرزاخانی مدیرعامل یک شرکت حقوقی بیمه ایران برگزار شد.
حسن محتشم، رئیس کمیسیون روابط عمومی، امور پشتیبانی و رفاهی انجمن انبوهسازان استان تهران گفت: انجمن انبوهسازان استان تهران دارای یک شرکت تعاونی است که با سایر تعاونیهای مصرفی و یا مسکنی فرق دارد در واقع این شرکت تعاونی رابطی میان اعضای انجمن و شرکتهایی است که با آنها تفاهمنامه امضا شود.
درادامه جلسه احسان عباسی، مدیر فروش وبازاریابی کارخانه کاشی و سرامیک سعدی به تشریح عملکرد و مزایای کارخانه کاشی و سرامیک سعدی برای انجمن انبوهسازان استان تهران پرداخت و گفت: کاشی و سرامیک سعدی در واقع قدیمیترین کارخانه کشور است که در قلب تهران فعالیت میکند. از لحاظ کیفیت قابل رقابت و مقایسه با کارخانه کاشی و سرامیک الوند است. در واقع کاشی و سرامیک کارخانه سعدی همتراز با کیفیت «الوند» تولید میشود اما با قیمت پایینتر به فروش میرسد. وی افزود: از آنجایی که کارخانه الوند روی برند خود سرمایهگذاری کرده در حال حاضر محصولاتش برای سازندگان ساختمان گرانتر تمام میشود.عباسی با بیان اینکه سبد کالایی کارخانه متنوع و کامل شده است، گفت: تکنولوژی کارخانه سعدی طی سه سال گذشته بهروز شده همچنین یک خط جدید راه اندازی کرده و اقدام به خرید دستگاه پولیش کرده است. مدیر فروش وبازاریابی کارخانه کاشی و سرامیک سعدی تاکید کرد: قیمت تمامشده محصولات کاشی و سرامیک سعدی به صرفهتر است چرا که این کارخانه در پایتخت قرار گرفته و خریدار هزینهای بابت حمل ونقل متحمل نمیشود. همچنین به علت اینکه این کارخانه انباری به وسعت چهل هکتار دارد متقاضیان هزینه انبارداری را پرداخت نخواهند کرد.وی با بیان اینکه در حال حاضر 55 تا 60 درصد محصولات خود را صادر میکنیم، گفت: کاشی و سرامیک سعدی به کشورهایی نظیرعراق، افغانستان، عمان، امارات، روسیه، ترکیه، تاجیکستان و ارمنستان صادر میشود. همچنین برای یکبار هم به ایتالیا صادر شده است.عباسی با تاکید بر اینکه برخی کارخانجات کاشی و سرامیک صاحب نام و برند محصولات درجه 2 را به عنوان درجه یک میفروشند، گفت: کاشی وسرامیک سعدی با قیمت مناسب و با تضمین کیفیت محصولات خود را در اختیار متقاضیان قرار میدهد.مدیر فروش وبازاریابی کارخانه کاشی و سرامیک سعدی گفت: به علت اینکه کاشی دیواری برای کارخانه افت تولید دارد و کارخانه سعدی یک کارخانه دولتی است که باید ابتدای هر ماه افت تولید خود را جبران کند محصول کاشی دیواری را حذف کردیم.وی در پاسخ به سوال رئیس کمیسیون درباره اینکه کاشی و سرامیک سعدی از لحاظ قیمت و کیفیت در چند درجه تولید میشود، گفت: کاشی و سرامیک پشت قرمز تولید نمیشود چون کیفیت لازم را ندارد، اما کاشی و سرامیک درجه یک، درجه 2 و درجه 3 در قیمتهای متفاوت تولید میشود و این قابلیت را داریم تا با اعضای انجمن به طور اعتباری همکاری کنیم.عباسی در پاسخ به سوال رئیس کمیسیون درباره اینکه آیا در زمینه تبلیغات هم فعالیت کردهاید یا خیر، گفت: کارخانه سعدی یک شرکت خصولتی است که ردیف بودجه برای برندینگ دارد، اما از آنجایی که در تابستان امسال هفتهای 3روز، 24ساعت برق نداشت، قادر نبود هزینهای صرف تبلیغات کند، با این وجود در نمایشگاههای مختلف حضوردارد.مدیر فروش وبازاریابی کارخانه کاشی و سرامیک سعدی با بیان اینکه ظرفیت تولید کاشی از تقاضا بیشتر است، گفت: طی سال گذشته ایران چهارمین تولیدکننده کاشی درجهان بود، اما امسال هشتمین تولیدکننده شده است. تقریبا 50 تا 60 درصد محصولات کشور مازاد است، اما صادرات هم برای تولیدکننده هزینهبر است.در ادامه لیلا میرزاخانی، مدیرعامل یک شرکت حقوقی بیمه ایران گفت: شرکت حقوقی بیمه ایران 17سال سابقه کار دارد و طی چند سال گذشته چندین قرارداد بزرگ با شهرداریهای فشم، فشافویه، پرند، ورامین، شهریار، گلستان و صندوق بازنشستگان فولاد، مجموعه ال سی من، بانک سپه و سازمان زندانها داشته است که موفق شده خدمات ارزندهای هم بدهد. وی افزود: شرکتهایی که خدمات بیمه را به ما بسپارند برای بیمه آتشسوزی 60 درصد تخفیف میگیرند همچنین برای بیمه تکمیلی، بیمههای ثالت و بدنه بهترین خدمات و تخفیفها را ارائه میدهیم.میرزاخانی تصریح کرد: سال گذشته پرداخت خسارت سه ماه طول میکشید در حال حاضر حداکثر ظرف 20 روز پرداخت میشود و با اکثر بیمارستانهای درجه یک قرارداد بستهایم.
وی گفت: سایر بیمهها زیانده هستند اما از آنجایی که پرتفوی بیمه ایران تکمیل است سوده بوده است. گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد هر دو شرکت مزایای خود را در قالب تفاهمنامهای تعریف و ارسال کنند تا ضمن بررسی نتایج به آن ها اعلام شود.