در پانزدهمین جلسه کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی اتاق تهران بررسی شد

تاکید بر تقویت تعاملات بخش‌خصوصی و وزارت راه در دولت چهاردهم

مرداد ماه 1403
تاکید بر تقویت تعاملات بخش‌خصوصی و وزارت راه در دولت چهاردهم
در پانزدهمین جلسه کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی اتاق تهران علاوه بر بحث و تبادل‌نظر اعضای کمیسیون پیرامون برنامه‌ها و انتظارات فعالان بخش مسکن از وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم، اقدامات صورت گرفته در کارگروه تدوین ضوابط طراحی شهرهای جدید و شهرک‌های ساحلی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

نشست پانزدهم کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی اتاق بازرگانی تهران با دستورکار بررسی چگونگی تعامل و همراهی با وزارت راه و شهرسازی دولت چهاردهم در حوزه مسکن و ادامه تبادل‌نظر در مورد تبیین ماموریت کارگروه تدوین ضوابط شهرهای جدید و شهرک‌های ساحلی برگزار شد.

در ابتدا رئیس این کمیسیون با تاکید بر پیگیری تفاهم‌نامه اجرا و احداث شهرک‌های ساحلی میان وزارت راه و شهرسازی، انجمن انبوه‌سازان و اتاق بازرگانی تهران در دولت چهاردهم تصریح کرد که سرفصل برنامه‌های پیشنهادی فعالان بخش مسکن، در تعامل با وزارت راه، مسکن و شهرسازی دولت چهاردهم در این کمیسیون مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، ایرج رهبر ادامه داد: همچنین ضریب تعدیل تجربی نرخ بیمه EMR برای اعمال تشویق و تنبیه رعایت الزامات ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در دست بررسی و تدوین است تا به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

در ادامه این جلسه، داود آدینه از کارشناسان کمیسیون، به ارائه خلاصه عملکرد کارگروه انتخاب وزیر راه، مسکن و شهرسازی دولت چهاردهم پرداخت و تصریح کرد که در چندین کارگروه و با حضور نخبگان و نمایندگان کارگران و کارفرمایان، سازمان‌های مردم‌نهاد و وزرای ادوار گذشته، روی گزینه‌های پیشنهادی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت. در ادامه، اعضای کمیسیون به بیان پیشنهادهای خود در رابطه با گزینه موردنظر بخش خصوصی برای تصدی وزارت راه، مسکن و شهرسازی پرداختند.

در بخش دیگری از این جلسه، جعفر قرائتی ستوده، رئیس انجمن تولیدکنندگان و فن‌آوران صنعتی ساختمان، به تشریح عملکرد کارگروه تدوین ضوابط طراحی شهرک‌های ساحلی پرداخت و بر ارائه برنامه‌های راهبردی با کمک کارشناسان و متخصصان در این کارگروه، تاکید کرد.

همچنین، یاسر کرمی نماینده سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز با اشاره به قانون جهش تولید مسکن، تصریح کرد که در زمینه دستورالعمل‌های احداث شهرک‌های دولتی، اصلاحاتی اعمال و سازمان ملی و زمین و مسکن برای اجرایی کردن پروژه‌ها به عنوان متولی انتخاب شده‌است.

رضا پیروزی، نماینده سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه، بر نقش مهم بخش‌خصوصی در پیشبرد برنامه‌های دولت آینده تاکید کرد و یادآور شد که اتاق بازرگانی می‌تواند پایش و ارزیابی ضوابط به ویژه در حوزه ساخت و طراحی شهرک‌های ساحلی نقش خود را ایفاد کند.رسانه جدید

1

2

۱۳ اَمرداد ۱۴۰۳
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.