معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد؛

لزوم ارائه گزارش نحوه هزینه کرد عوارض تامین پارکینگ عمومی در شهرهای استان

لزوم ارائه گزارش نحوه هزینه کرد عوارض تامین پارکینگ عمومی در شهرهای استان
معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از لزوم ارائه گزارش نحوه هزینه کرد عوارض تامین پارکینگ عمومی در شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، روزبه دادجو تصریح کرد: جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای فاروج، آشخانه، شوقان و جاجرم در محل سالن جلسات استانداری و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران عضو کمیسیون برگزار شد.

وی عنوان کرد: در جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای فاروج، آشخانه، شوقان و جاجرم بر لزوم ارائه گزارش شهرداری‌ها در خصوص تامین زمین جهت پارکینگ عمومی در شهرهای مذکور تاکید شد.

دادجو اظهار کرد: مطابق ضوابط و مقررات طرح‌های تفضیلی شهرهای استان در مواردی که شهرداری اقدام به اخذ عوارض حذف پارکینگ از مالکین می‌نماید، عوارض مذکور صرفاً بایستی صرف تملک پارکینگ عمومی شود و شهرداری مجاز به هزینه کرد این عوارض در حوزه‌های دیگر نیست.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه اذعان کرد: در این راستا به دلیل عدم وجود برنامه مشخص توسط شهرداری‌ها جهت تملک پارکینگ عمومی، با برخی از پرونده‌هایی که در خصوص تقاضاهای فروش پارکینگ بود در جلسه کمیسیون ماده ۵ مخالفت و از دستور کار خارج گردید.

وی اضافه کرد: در جلسات کمیسیون ماده پنج شهرهای مذکور ۲۷ پرونده مطرح شد که از این تعداد ۱۱ پرونده مربوط به فاروج، ۹ پرونده مربوط به آشخانه، ۵ پرونده مربوط به شوقان و ۲ پرونده نیز مربوط به جاجرم است.

 معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: هم استانی‌های گرامی می‌توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه کنند.

۲ اَمرداد ۱۴۰۳
news.mrud.ir |
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.